make-over

Geef je content continu een make-over

Vliegensvlug aan de slag met SEODeze blog is een make-over. De tekst en de illustratie waren eerst onderdeel van een presentatie. Van die presentatie maakte ik een Whitepaper (te downloaden in onze webshop). De whitepaper knipte ik op in losse artikelen.

Hergebruik scheelt veel tijd en maakt al je werk nog waardevoller.

En… je kunt met je (tijdloze) blogposts nog meer doen dan simpel nog eens wat herzien en recyclen.

Sleutel continu aan je content voor het maximale effect. Het kan. Content is nooit af, maar iets vloeiends.

Daarnaast; niet iedereen heeft het al gelezen of bekeken, dus het kan geen kwaad je publicaties nog eens te presenteren in een nieuw jasje.

Kortom: maak eens een make-over van je oude content

Hieronder een beknopt overzicht van wat je met content kunt:

  • Foto’s: hergroeperen: terugblik, vooruitblik, op thema in een collage zetten.
  • Whitepaper: 3 blogs over eenzelfde onderwerp met een nieuw jasje eromheen.
  • Met steeds wisselend geformuleerde sociale media-posts verwijzen naar die ene blog.
  • E-book van bundel blogs.
  • Een scrollytelling-publicatie ‘uitkleden’ in losse onderdelen.
  • Een presentatie omzetten tot een whitepaper.
  • Een handleiding die je toch al voor een klant had gemaakt aanbieden.
  • Content van anderen met die van jou bundelen in een overzichtsblog.
  • Aan het eind van het jaar een trendanalyse n.a.v. al je posts.
  • Haal alles uit een bijeenkomst en schrijf er dus wat over.
  • Stel een nieuwsbrief samen uit verschillende publicaties van jezelf en anderen.
  • Maak een podcast van een geschreven tekst.
  • Maak er regelmatig nog eens reclame voor via je sociale media.

Wat zal ik in de toekomst nog eens verder maken van deze presentatie > whitepaper > losse blogs?