artiest

Laat de artiest in jezelf los!

pijlVertel je verhaal met kwalitatief goede plaatjes. Visuele content wordt steeds belangrijker. En dat beeld maak je zelf. Met behulp van handige apps en tools, kun je heel makkelijk de artiest uithangen.

 

Met beeld wordt alles beter:

  • Met plaatjes trek je beter de aandacht
  • Met plaatjes word je boodschap beter begrepen
  • Met (goed getagde) plaatjes word je beter gevonden

Wist je dat in 2017 ook plaatjes en bewegend beeld ‘searchable’ worden? Google kan natuurlijk al veel afbeeldingen tevoorschijn toveren met zoekwoorden, maar deze technologische ontwikkeling duidt erop dat je nog vaker zélf met origineel beeld moet komen, dat uiteindelijk aan jou te linken is.

Artiest met plaatjes

Maak blogbeelden en sociale-media-visuals zelf met je eigen smartphone of pc. Pak niet iets via Google Afbeeldingen of: bewerk zo’n beeld dan op z’n minst.

Dat zelf maken en/of bewerken was nog nooit zo makkelijk. Afgelopen jaar zijn er zeer interessante nieuwe apps of verbeterde apps op de markt gekomen.

  • Bewegend beeld (Boomerang, Instagram Stories, honderden apps)
  • Bewerkt beeld (Instagram, Snapchat, honderden apps)
  • Live video (Facebook, Instagram, Periscope)

Leer publiceren op internetLeestip

http://contentfamily.nl/9-apps-om-je-beeld-op-te-peppen/

 

 

Artiest met video

Kun je prima zelf maken met je smartphone, of je huurt er een videograaf of fotograaf voor in (dat beroep gaat steeds meer door elkaar heen lopen).

Of… je plukt er een uit een videobank. Bij Depositphoto hebben ze zo’n 2 miljoen videofragmenten beschikbaar.

Een aantal regels die ik hoorde van YouTubers tijdens een bijeenkomst van Immovation:

  • Korte video’s tot 90 seconden zijn met name als verleiding (teaser) interessant, te gebruiken op Facebook, Instagram, Snapchat
  • Voor diepgaande content kies je voor langere vlogs op Vimeo of Youtube. Daar gaan mensen echt ook voor zitten. Wekelijks/dagelijks – op een vast tijdstip. Mensen kijken Youtube inmiddels ook op een televisiescherm.

Artiest met audio

Ben je niet zo van het beeld? Probeer dan eens een podcast, een geluidsopname. Inmiddels luisteren 57 miljoen Amerikanen naar podcasts, 23% meer in vergelijking tot vorig jaar. Deze trend is in Nederland nog niet zo ingeburgerd, dus: wees een van de eersten!

Artiest met korte tekst

Ben je liever kort van stof? Op Instagram is het heel gewoon om een ‘microblog’ te beginnen. Bij een plaatje zet je een zin, een kort stukje, of zelfs een haiku (kort Japans gedichtje). In totaal vormen al die posts een groter verhaal over je onderwerp.

Instagram is overigens een heel goed medium om je artistieke beeldkwaliteiten aan te scherpen, want beeld moet daar bijzonder of stijlvol zijn.

Artiest in scrollytelling

Heerlijk woord, scrollytelling: lekker scrollen door een mooi verhaal, opgebouwd uit tekst, beeld, video, geluid.

Dit soort visuele verhalen maak je eenvoudig zelf met behulpzame tools als Sway (Microsoft) en Adobe Spark. Op ContentFamily.nl schreef ik er blogs over, die ik noem in de volgende leestip:

Leer publiceren op internetLeestip

Deze blog op Content Family gaat in op het maken van kwaliteitscontent en op scrollytelling: Wees een alchemist en streef naar goud.